Besök hos valparna 25/3

Idag var Elin & jag och tittade på valparna igen. Carina Johansson (Kennel Step Ahead) som fött upp Niki, var där med sin familj, jättekul att träffa henne igen. Hon hjälpte till att ställa valparna och ställde även upp Briam, så jag fick ett par riktigt fina bilder på honom.

Bacio, som  jag blev så förtjust i sist jag var där, kom hela tiden och ville gosa och lade sitt huvud vid min hals, precis som Silver alltid gör...man blir ju alldeles sjuk när man tittar på valpar..(farligt, farligt..) De doftar så himla gott också. Ja...hade man ett eget hus så skulle man väl ha hela huset fullt med underbara små Whippets..

Bilder på de små sötnosarna följer nedan.  

ZuppaInglese 6 v

image37

Bacio 6 v

image36

FiorDiLatte 6 v

image35

Nocciola 6 v

image33image34

Stracciatella 6 v

image32

Besök hos Silvers & Nikis valpar 3 mars-07

Idag var jag & min syster Pia och tittade på valparna, herregud, så söta! Jag blev jätteglad att se att alla hade jättefina huvuden..(jag vet att Whippet inte är någon "huvudras", men för mig är det viktigt..)
Jag fastnade mest för hane nr.2 "Bacio", (puss på italienska)..han var otroligt gosig & pussig, precis som sin far.
Alla hade rejäla underkäkar och bra benstommar. Jag tror att det kan bli riktigt fina Whippets!


Bilder följer nedan.


Alla 5 & Niki

image29

Hane 1

image27image28

Hane 2

image24image25image26

Tik 1

image22image23

Tik 2

image20image21

Tik 3

image18image19